ظهور حضرت حجت(ع) پایه عبودیت را مستحکم می کند/ شباهت قیام کربلا و ظهور

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حجت الاسلام محمدرضایی، پژوهشگر مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به مثلثی در بحث امام شناسی در مکتب تشیع، گفت: خدا، امام معصوم و مردم سه ضلع این مثلث هستند به این معنا که امام از طرف خداوند بعد از خاتمیت دین اسلام ماموریت اجرای دین را برعهده دارد تا از معبر عبودیت و عدالت انسان ها را به بهشت زمینی برساند.
وی با بیان اینکه امام در این ماموریت دستوراتش را از خدا می گیرد، خاطرنشان کرد: امامان معصوم در برنامه ریزی کلی اهدافشان، ماموریت و سیرتشان از غیب است که یا از طریق پیامبر(ص) و یا الهامات صورت می گیرد، این درحالی است که برونداد این ماموریت در جامعه نشان داده می شود.
حجت الاسلام رضایی با تاکید به دو بعد زندگی امام به لحاظ وضعیت زمانی معاصر و دستور غیب به ماموریت، اظهارداشت: با این نگاه در قیام امام حسین(ع) و قیام حضرت حجت درمی یابیم که زمان شروع قیام غیبی است و اینکه چه زمانی قیام شروع شود از غیب به امام می رسد. البته بسترهای اجتماعی و مطالبات اجتماعی مردم از شرایط قیام و کمک کننده به قیام است.
این پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: براین اساس میان رسیدن دستور غیبی برای قیام تا نخستین مواجهه جبهه حق و باطل مانند روز عاشورا در قیام امام حسین(ع) و حضور امام عصر(ع) در مکه فاصله ای وجود دارد که باید کارکرد آن را دانست.
وی بااشاره به مراحل قیام ادامه داد: نخستین مرحله قیام دستور غیبی است، مرحله بعدی نقطه اوج درگیری جبهه حق و باطل ولی این وسط روندی است که باید طی شود که هدف ما بررسی این روند است. البته قبل از نقطه اوج، رسالت و ماموریتی است که امام پیدا می کند که با قوی ترین برنامه های تبلیغی که اجرا می کند بیشترین نیرو را جذب کند چه نیروهایی که وجود داشته اند و چه استعدادهای خاموش که کمک کننده در گستره جهانی قیام هستند.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مراحل قیام عاشورا، اظهارداشت: امام حسین(ع) دستور قیام را از مدینه دریافت می کنند ولی از این دریافت تا قیام یک فاصله 4 ماهه طی می شود که امام در موسم حج در مکه که کانون بیشترین مسلمانان است، مستقر می شوند تا ماموریت نیروسازی و تامین منابع برای جبهه حق را داشته باشند و بعد از اتمام حجت به سمت کربلا پیش می روند.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه برای جبهه باطل ابلاغ قیام و جذب آگاهانه مردم مهم نیست، گفت: در مقابل برای جبهه حق اطلاع رسانی کامل مردم که آگاهانه به سمت حق بیایند بسیار مهم است.
وی بااشاره به مراحل قیام امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: در قیام امام زمان(عج) ممکن است براساس گذاره های آینده نگر بین زمان ظهور و اولین لحظه درگیری نظم مراحل قیام به هم بخورد چون قیام جهانی است. به طوری که در روایات آمده است که در ماه رمضان که ندای آسمانی شنیده می شود تا 15 روز قبل از قیام که نفس زکیه برای اتمام حجت به مکه می آید مراحلی وجود دارد.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در قیام امام زمان(عج) بسترهای لازم برای اتمام حجت از قبل شروع می شود، افزود: شاید دستور غیبی زودتر به امام داده شده است و زمانی که نشانه ها محقق می شود قبل از آنها دستور به امام رسیده باشد.
این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: این درحالی است که زمانی که دستور غیبی می رسد ملک و ملکوت از این دستور متحول می شوند به طوریکه وقتی نشانه ماه رمضان به وقوع می پیوندد در جهان طبیعت صدایی در گستره جهانی شنیده می شود.
وی با اشاره به مرحله بندی قیام امام زمان(عج) تصریح کرد: بعد از ابلاغ دستور غیبی تا مواجهه در مکه باید بسترهای لازم برای قیام مانند اطلاع رسانی و اتمام حجت از منظر نشانه های ظهور فراهم شود یا شاید در لحظه ظهور امام در مکه امام در سخنانی اتمام حجت می کند.
حجت الاسلام رضایی افزود: تا زمانی که امام به سمت دمشق می رود و مواجهه با سفیانی دارد و باید گفت که عمده برنامه های امام عصر(ع) معطوف به اطلاع رسانی است و چون گستره جهانی دارد نیروها به تدریج جمع می شوند.
این پژوهشگر مهدوی در خصوص شباهت های قیام امام حسین(ع) و امام زمان(عج) و مرحله بندی آنها، گفت: در این قیام ملک و ملکوت نقش دارند و باید گفت که فاز اول قیام دستور غیبی و فاز دوم فرصت سازی است که در بستر زمان و مکان به وقوع می پیوندد و در مرحله بعدی جلب استعدادها می باشد.
وی ادامه داد: مرحله قیام آخرین مرحله است و لازم است بگوییم که قیام در این مرحله تمام نمی شود بلکه بعد از درگیری رسالت ها و مسئولیت ها شروع می شود و شرایط جدید جبهه حق را طراحی می کند که در قیام عاشورا پایه های تشیع تثبیت شده و در ظهور حضرت حجت پایه های عبودیت فراهم می شود.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه اگر در زندگی مومنانه کسی درست زندگی کند امدادهای غیبی شامل حال او شده و مسیر درست برایش مشخص می شود البته در این مسیر تربیت سازی و رشد انسان باید محقق شود تا کمال به دست بیاید.
این پژوهشگر مهدوی گفت: ما باید در مسیر تکلیف بندگی خود در مواجهه با باطل امام یاوری داشته باشیم تا وقتی که امام ما را از پرده غیب ببینند از داشتن چنین نیروهایی ابراز خرسندی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:,

] [ 17:44 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه